اتریش با عضویت کامل اوکراین در اتحادیه اروپا مخالف است



بر اساس گزارش ها، وزیر خارجه اتریش چند روز پیش در دیدار با رسانه های اتحادیه اروپا تاکید کرد که اوکراین نباید نامزد عضویت در اتحادیه اروپا باشد.

الکساندر شالنبرگ وزیر امور خارجه اتریش با تاکید بر اینکه از تعمیق روابط بین اروپا و اوکراین حمایت می کند، گفت: این کشور عضو کامل اتحادیه اروپا است. او از آن حمایت نکرد و باید از مسیرهای دیگری برای نزدیک شدن به اوکراین استفاده کند.

این مسیرها شامل پیوستن به منطقه اقتصادی اتحادیه اروپا یا صرفاً حفظ وضعیت موجود است.

شالنبرگ در توضیح اینکه چرا اوکراین نباید در ژوئن سال جاری عضویت اتحادیه اروپا را بپذیرد، به وضعیت کشورهای بالکان غربی که در حال حاضر در مرحله پیوستن به اتحادیه اروپا هستند، اشاره کرد.

اوکراین نیز به نوبه خود از پیوستن خود به اتحادیه اروپا حمایت کرده است. این روند به دنبال چندین سال گرم شدن روابط با غرب است، اما حتی پس از حمله روسیه به اوکراین در اواخر فوریه، این درخواست‌ها حتی واضح‌تر شده است.

در آستانه حمله، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه بارها نسبت به روابط نزدیک‌تر اوکراین با غرب ابراز نگرانی کرده است، در حالی که بسیاری خواستار پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد شده‌اند.

رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلینسکی اخیراً درخواست کشورش برای پیوستن به اتحادیه اروپا را ثبت کرد و اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا گفت که آنها می خواهند اوکراین به اتحادیه اروپا بپیوندد.

الحاق یک کشور نامزد به اتحادیه اروپا مستلزم رضایت 27 عضو فعلی است، در حالی که این اعضا در بسیاری از مسائل توافق ندارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید