سرمایه گذاران ناآگاه از طریق مشاوران یا صندوق ها وارد بازار سهام می شوند



عضو نظارت هیأت عالی بورس با بیان اینکه ورود سرمایه گذاران ناآگاه به بازار سرمایه باید از طریق مشاوران سرمایه گذاری یا صندوق های سرمایه گذاری انجام شود، گفت: در معرض دید قرار گرفتن بورس بهترین فرصت برای شروع این فرهنگ سازی است. برگزاری کلاس های آموزشی رایگان در این زمینه شاید اولین قدم در این راستا باشد تا شاهد اتفاقات تلخ سال های اخیر نباشیم.

محسن علیزاده در گفت وگو با ایسنا، درباره برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه اظهار کرد: در سالی که مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید، دانش و اشتغال زایی معرفی کرده اند، بزرگداشت این رویداد برگزار می شود. . ممکن است این بهترین فرصت برای کسب و کارهای دانش بنیان و استارت آپ های مالی باشد تا از پتانسیل این رویداد استفاده کنند تا خدمات خود را به عموم مردم معرفی کنند تا مردم بتوانند بیشترین بهره را از این خدمات ببرند. برگزاری این نمایشگاه در سال معرفی شده به عنوان سال تولید می تواند شکاف سرمایه گذاران و موسسات مالی را کاهش دهد. افرادی که با مبانی سرمایه گذاری آشنایی ندارند می توانند از روش های سرمایه گذاری در بازارهای تخصصی مطلع شده و سوالات و ابهامات خود را با کارشناسان این حوزه در میان بگذارند. بنابراین آشنایی سهامداران و ورود تخصصی به بازارها می تواند چرخه تولید کشور را رونق بخشد. ارتباط تنگاتنگی که بین شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان در این نمایشگاه ایجاد می شود، بهترین فرصت برای موسسات مالی است تا خدمات مالی خود را عمومی و عمومی کنند.

وی درباره توانمندی های بازار سرمایه برای حضور در این رویداد مالی توضیح داد: بازار سرمایه ظرفیت های متعددی برای حضور در نمایشگاه دارد. معرفی صندوق‌های سرمایه‌گذاری جدید با خدمات متفاوت که تمامی سلایق سرمایه‌گذاران را پوشش می‌دهد، یکی از قابلیت‌هایی است که موسسات مالی باید فرهنگ‌سازی مناسبی داشته باشند. این فرهنگ سازی باید در بین همه سرمایه گذاران و عموم مردم نهادینه شود و ورود سرمایه گذاران ناآگاه به بازار سرمایه از طریق مشاوران سرمایه گذاری یا صندوق های سرمایه گذاری انجام شود و این بر عهده قانونگذار بازار سرمایه است. می توان ادعا کرد که نمایشگاه بورس بهترین فرصت برای شروع این فرهنگ سازی است. برگزاری کلاس های آموزشی رایگان در این زمینه با کمک اساتید مجرب می تواند اولین قدم در این راستا باشد و انتظار می رود موسسات مالی با برگزاری این کلاس های آموزشی با این روش های سرمایه گذاری آشنا شوند تا شاهد اتفاق تلخی نه چند سال اخیر باشند. .

مدير نظارت هيات عالي بورس اوراق بهادار در خصوص ارتباط بين موسسات مالي در اين رويداد مالي گفت: با توجه به شعار امسال كه توجه ويژه به توليد و ايجاد اشتغال دارد، مي توان گفت كه اين مواجهه يكي از اقشار مختلف است. فرصت خوبی برای موسسات مالی برای برقراری ارتباط معنادار.” آنها با هم می توانند از توانایی های دیگران برای هوشمندتر کردن بازار مالی استفاده کنند. همکاری متقابلی که در این رویداد بین موسسات مالی ایجاد می شود می تواند کیفیت و سطح خدمات ارائه شده به افراد و سرمایه گذاران را بهبود بخشد.

علیزاده این نمایشگاه را فرصتی دانست تا نهاد نظارتی با استفاده از توانمندی های خود افکار عمومی را نسبت به اتفاقات سال 99 اقناع کند و زمینه های آموزشی و اطلاع رسانی را افزایش دهد.

بر اساس این گزارش، چهاردهمین نمایشگاه حوزه مالی (بورس، بانک و بیمه) از 2 تا 5 مردادماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید