بهترین مهارت های پردرآمد 1401


1. مهندسی نرم افزار

برخی از کارفرمایان مدرک لیسانس (معمولاً مدرک علوم کامپیوتر یا مهندسی نرم افزار) را پیش نیاز استخدام مهندس نرم افزار می دانند. با این حال، بسیاری این کار را نمی کنند. حتی کارفرمایان بزرگی مانند گوگل و اپل نیز الزام صدور گواهینامه را کنار گذاشته اند.

علاوه بر این، یادگیری این مهارت از طریق آموزش آنلاین یا حضوری امکان پذیر است.

به طور کلی، توسعه نرم افزار یکی از پرسودترین و سخت ترین مهارت هاست. اکثر مشاغل و سیستم های جهانی بر روی نرم افزار اجرا می شوند. بسیاری از معاملات یا خریدها به صورت آنلاین انجام می شود. ما تقریباً در هر جنبه ای از زندگی خود از برنامه ها، ابزارهای آنلاین و دستگاه های الکترونیکی استفاده می کنیم.

2. فروش

اگر نمی خواهید برنامه نویسی یاد بگیرید، مشکلی نیست. فروش یکی دیگر از مشاغل پرسود در دنیاست و نیازی به آموزش فنی یا مدرک خاصی ندارد.

علاوه بر این، انواع مختلفی از طرح های فروش وجود دارد. برخی از فروشندگان پیشنهاد می دهند، اما برخی دیگر به مشتریان بالقوه می رسند. درآمد بالای برخی از فروشندگان به دلیل تاثیر مستقیم آن بر افزایش درآمد شرکت است.

در واقع این مهارت مبتنی بر عملکرد و دریافت پورسانت فروش است. فروشندگان آژانس های املاک (B2B) در صورت فروش و استخدام بالاترین سطح کمیسیون را دریافت خواهند کرد.

1

3. دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال یکی از بهترین و پردرآمدترین مهارت هاست. البته حوزه های تخصصی بازار درآمد بیشتری دارند. به عنوان مثال آشنایی با بازاریابی کلیکی یا ایمیلی در کنار بازاریابی عمومی باعث افزایش درآمد شما می شود.

برخی از حوزه های خاص بازاریابی دیجیتال عبارتند از:

  • تبلیغات آنلاین
  • بازاریابی شبکه ای
  • بازاریابی محتوا
  • بازاریابی ایمیلی

4. نوشته را کپی کنید

نویسندگی یک مهارت در دنیای بازاریابی یا تبلیغات است. کپی‌رایترهای برتر می‌توانند با کسب پورسانت یا درصدی از فروش، میلیون‌ها درآمد کسب کنند. آنها می توانند خواننده را مجبور به انجام اقدامات خاصی کنند.

این اقدام از خرید محصول گرفته تا کلیک بر روی لینک ایمیل، کلیک بر روی تبلیغ یا ثبت نام در وبینار متغیر است. بسیاری از کسب و کارهای آنلاین به این مراحل نیاز دارند، بنابراین به یک کپی رایتر پول می دهند تا کلماتی را بنویسد تا مخاطب را متقاعد کند.

5. طراحی وب

هر کسب و کار اینترنتی نیاز به یک طراح وب دارد. بنابراین اگر به فناوری یا تجارت وب علاقه دارید، اما نمی خواهید برنامه نویسی را یاد بگیرید، می توانید طراحی سایت را یاد بگیرید.

این حرفه به طور متوسط ​​به اندازه مهندسی نرم افزار پردرآمد نیست، اما درآمد بهترین طراحان وب بسیار بالاتر از پایه حقوق وزارت کار است. این مهارت برای افراد علاقه مند به هنر یا با آموزش طراحی بصری نیز بسیار مناسب است.

6.Seu

درآمدها با ظاهر شدن در نتایج جستجوی آنلاین پول زیادی به دست می آورند. بنابراین آنها می خواهند برای این کار پول زیادی خرج کنند.

اینجاست که سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو مطرح می شود. سئوکاران از بهترین روش ها برای بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو (معمولا گوگل) استفاده می کنند.

سئو یکی از پردرآمدترین مهارت های موجود در بازار کار است. به خصوص برای مشاغل آزاد یا دورکار مناسب است. بسیاری از سئوکارهای آزاد چندین مشتری ماهانه دارند.

2

7. مدیریت پروژه

مدیران پروژه به جای مهارت های فنی از مهارت های ارتباطی و سازمانی برای کسب درآمد بالا استفاده می کنند.

آنها دستمزد خوبی دریافت می کنند زیرا بسیاری از جنبه های فرآیند تحویل محصول و خدمات یک شرکت را مدیریت می کنند و اغلب بر تجهیزات مختلف نظارت می کنند.

به عنوان مثال، اگر یک شرکت در حال توسعه یک محصول نرم افزاری جدید است، مدیر پروژه می تواند بر توسعه دهندگان نرم افزار، طراحان گرافیک و دیگران نظارت داشته باشد.

یک راه خوب برای اطلاع از نحوه دسترسی افراد به یک شغل، جستجوی آن عنوان شغلی (مانند “مدیر پروژه”) در لینکدین یا سایت های جستجوی شغل آزاد است. سپس به مشاغل قبلی، سوابق تحصیلی، گواهینامه ها و موارد دیگر نگاه کنید.

حتی می توانید مهارت های بین رشته ای را در بخش “مهارت های کاری” بررسی کنید. این روش برای مهندسی معکوس یک حرفه و دیدن مراحل ورود به آن مناسب است.

8. ویرایش ویدئو

برندها یا مشاغل بیشتری از محتوای ویدیویی در رسانه های اجتماعی، تبلیغات و موارد دیگر استفاده می کنند. برندهای بیشتری در حال راه اندازی و رشد کانال های یوتیوب و تبلیغات اینستاگرام هستند. بنابراین، تقاضای زیادی برای ویرایشگرهای ویدیویی واجد شرایط وجود دارد. این مهارت حتی نیازی به مدرک دانشگاهی ندارد.

شما می توانید این مهارت را به عنوان یک فریلنسر انجام دهید یا یک شغل تمام وقت در یک شرکت تبلیغاتی پیدا کنید. هر دو شغل درآمد بالایی دارند و به مرور زمان با تجربه رو به رشد حقوق بیشتری دریافت خواهید کرد.

بنابراین، اگر دانش یا علاقه ای به ویرایش ویدیو، طراحی گرافیک یا زمینه های مرتبط دارید، ایده خوبی است که این مهارت را یاد بگیرید یا توسعه دهید.

اگر صدا را بیشتر از ویدیو دوست دارید، می توانید داستان سرایی، دوبله و پادکست را انتخاب کنید. با محبوبیت بیشتر پادکست ها و سایر اشکال محتوای صوتی، کسب و کارها به کمک بیشتری نیاز خواهند داشت. هر دو مهارت پرسود هستند و می توانید بدون مدرک حقوق زیادی دریافت کنید.

3

چگونه می توان بهترین مهارت ها را با دستمزد خوب یاد گرفت و توسعه داد

اکنون که با مهارت‌های پردرآمد آشنا شدید، ممکن است از خود بپرسید: چگونه این مهارت‌های پردرآمد را کسب کنیم؟ در اینجا برخی از بهترین راه های یادگیری آورده شده است:

از یوتیوب و سایر منابع رایگان استفاده کنید

YouTube به همه چیز از مهندسی نرم افزار گرفته تا مهارت های نجاری و فروش اختصاص دارد. اگرچه همه افراد حاضر در این پلتفرم متخصص نیستند، اما ارزش اعتماد به بسیاری از آنها را دارد! با جستجوی کافی، محتوای عالی و رایگان در YouTube پیدا خواهید کرد.

پس از استفاده از محتوای رایگان، می توانید تصمیم بگیرید که آیا به مهارت مورد نظر علاقه مند هستید یا در دوره های پولی شرکت می کنید.

در یک دوره خصوصی یا پولی سرمایه گذاری کنید

ممکن است به آموزش رایگان علاقه مند باشید و اکنون بخواهید مهارت های خود را ارتقا دهید. اگر از آموزش فردی لذت می برید و دوره های جامع تر و پولی را ارائه می دهید، سرمایه گذاری در آنها به شما کمک می کند تا مهارت های پرسود را توسعه دهید.

در کلاس های فنی و حرفه ای شرکت کنید

اگر می خواهید حرفه ای را بیاموزید، احتمالا ثبت نام در یک مرکز فنی و حرفه ای علاوه بر مهارت، مدرک معتبری را نیز برای شما به ارمغان می آورد. شرکت در کلاس های فنی برای کسب برخی مهارت ها مانند مهندسی نرم افزار و طراحی وب بسیار مفید است.

کارآموزی انجام دهید یا کار پیدا کنید

رویای بلند مدت شما ممکن است کارآفرینی، خوداشتغالی، مشاوره یا راه اندازی یک کسب و کار باشد، اما در کوتاه مدت، یکی از بهترین راه ها برای کسب مهارت های سودآور، کارآموزی است.

کار در یک دفتر برای شخص دیگری رویای بزرگی نیست. اما با کسب تجربه، می توانید حقوق کارآموزی خود را صرف بهبود مهارت های دیگر کنید.

سرانجام …

مهارت های برتر شامل مهندسی نرم افزار، فروش، بازاریابی دیجیتال، کپی رایتینگ، طراحی وب، سئو و مهارت های تجاری است. این مهارت ها را می توان با کمک برنامه های آموزشی فنی، دوره های آنلاین، محتوای وب حضوری یا رایگان به دست آورد و توسعه داد.

این مقاله یک گزارش تبلیغاتی است و توسط ناشر اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید