دارایی های بلوکه شده ایران را آزاد کنید / نیاز به رفع تحریم ها – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


آلنا دوهان امروز (چهارشنبه) در یک کنفرانس خبری گفت: برای جمع‌آوری اطلاعات درباره تأثیر منفی تحریم‌های حقوق بشری به ایران سفر کردم و از دولت ایران برای هماهنگی این سفر تشکر می‌کنم.

وی افزود: در این سفر با نمایندگان جامعه مدنی و خیریه و فعالان حوزه سلامت نیز دیدار داشتم.

120 میلیارد دلار دارایی ایران بلوکه شده است

این روزنامه نگار سازمان ملل گفت: ایران از دهه 1970 تحت طیف وسیعی از تحریم ها قرار گرفته است که در سال های اخیر بسیاری از بخش های اقتصادی ایران را تحت تاثیر قرار داده است. در نتیجه تحریم ها، اکثر نهادهای بین المللی از بازار ایران خارج شدند و 120 میلیارد دلار از دارایی های ایران را بلوکه کردند.

دوهان گفت: در حال حاضر اتحادیه اروپا، استرالیا، کانادا و کره جنوبی تحریم های یکجانبه ای علیه ایران وضع کرده و دارایی های ایران را مسدود کرده اند.

وی گفت: «تحریم ها تأثیر مخربی بر اقتصاد، مسکن، آموزش، غذا، مبادلات فرهنگی و صنایع دستی داشته است.

گزارشگر سازمان ملل تصریح کرد: عدم معافیت ایران از تحریم های پزشکی و دارویی، نقض قوانین کیفری بین المللی است.

دوهان گفت: من از همه کشورها می‌خواهم که همه تحریم‌ها از جمله مسائل بهداشتی، انرژی و بشردوستانه را لغو کنند و از همه شرکت‌ها می‌خواهم که از نقض قوانین بین‌المللی در اجرا و اجرای تحریم‌ها دست بردارند.

وی افزود: از همه کشورها می خواهم تمام دارایی های بلوکه شده را از بانک مرکزی ایران آزاد کنند.

تحریم ها علیه ایران نقض حقوق بشر است

این روزنامه نگار سازمان ملل در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه تضمین می شود گزارش سفر تحت تاثیر فشار کشورهای غربی قرار نگیرد، گفت: این کار نقض حقوق بشر است و باید تا چند ماه دیگر بازنشسته شود.

دوهان گفت: وقتی از تحریم‌ها صحبت می‌کنیم، کشورها معمولاً به زوایای آن اعتقاد ندارند، اما با این گزارش نمونه‌های عینی داریم.

وی افزود: شرکت داروسازی می گوید می ترسند هدف تحریم های آمریکا قرار بگیرند و اگر دارو بفرستند چگونه پول می گیرند؟

روزنامه‌نگار سازمان ملل گفت: «من می‌خواهم از روی اسناد به جامعه بشری نشان دهم که وقتی از تحریم صحبت می‌کنیم، فقط حرف نیست. مرگ و میر در میان کودکان رخ داده است. او شلیک کرد.

من در حال تهیه پیش نویس گزارش نهایی درباره ایران هستم

دوهان در پاسخ به سوال دوم خبرنگار مهر، در پاسخ به این سوال که قدم بعدی شما پس از سفر به تهران چیست؟ گفت اول میرم دانشگاه چون باید امتحان بدم! اما من به دنبال نوآوری های جدید در مأموریت خود هستم.

وی افزود: اولین قدم تهیه پیش نویس گزارش نهایی ایران و انجام سایر اقدامات ابتکاری و در این راستا جمع آوری مطالبی از سایر اساتید و دانشمندانی است که در حوزه تحریم برای سازمان جامع سازمان ملل متحد کار کرده اند. کتابخانه “.

سازمان ملل نمی تواند در گزارش من دخالت کند!

این روزنامه نگار سازمان ملل گفت: من طبق مأموریت به فعالیت های خود ادامه خواهم داد. من یک گزارشگر مستقل برای سازمان ملل هستم و اقدامات من تحت تأثیر سایر سازمان ها و دولت ها از جمله ایالات متحده نخواهد بود و حتی سازمان ملل نیز نمی تواند در گزارش من دخالت کند.

دوهان گفت: “گزارش من بر اساس شواهدی است که جمع آوری کرده ام و اگر موضوع جدیدی از منبعی دریافت کنم، آن را در گزارش خود ارائه خواهم کرد.”

او گفت: «من کاملاً مطمئن هستم که گزارش من عملی است. در گزارش من نباید تحریمی وجود داشته باشد. موضوع تعهد کشورها به عدم رعایت تحریم هاست. توصیه های من عملی بود و من آنها را تهیه کردم و از کشورها و شرکت ها خواستم آنها را اجرا کنند.

وی گفت: وظیفه من بررسی غیرقانونی بودن تحریم های یکجانبه است.

دیدگاهتان را بنویسید