هزار و 892 نفر در فارس چهارمین دوره واکسیناسیون تاج را دریافت کردند



دکتر سید وحید حسینی روز چهارشنبه در نشست دانشگاه تاج در سالروز آزادسازی خرمشهر، گفت: باید یاد و خاطره همه رزمندگان، فرماندهان و شهدای دوران دفاع مقدس را زنده نگه داریم، به ویژه ارواح شهدای آن روز. ” و فرهنگ ایثار و پاکی و وحدت آنها را الگوی زندگی قرار داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تشکر از مشارکت عموم مردم در این واکسیناسیون، اعلام کرد: تاکنون 93 تا 65 درصد از جامعه هدف دوز 1، 87 و 71 درصد از دوز دوز دو و 49 و 200 بوده است. درصد از جمعیت هدف شهرهای زیر دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز نوبت سوم واکسن کووید 19 را دریافت کردند.

مقام ارشد بهداشت و درمان فارس همچنین از تزریق نوبت چهارم واکسن به یک هزار و 892 نفر در گروه هدف در شهرهای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از زمان اعلام شده خبر داد.

دکتر. حسینی با اشاره به مدیریت موفق کووید 19 و واکسیناسیون همگانی به عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ دولت سیزدهم و وزارت بهداشت، ابراز امیدواری کرد با همکاری و همدلی اهالی مجموعه سلامت در اقدامات رصد سلامت و واکسیناسیون انجام شود. ما می توانیم بیماری را در کشور کنترل کنیم.

وی گفت: شناسایی روزانه بیماران جدید مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب که گاهی با بستری شدن همراه است، نشان دهنده چرخش این ویروس در جامعه است و این امر مستلزم رعایت مداوم اقدامات بهداشتی از سوی همه افراد جامعه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از گروه هدف خواست تا مرحله جدید واکسیناسیون را دریافت کنند تا در اسرع وقت به مراکز واکسیناسیون مراجعه و در این زمینه اقدام کنند.

وی همچنین به بررسی آمار موارد در نقاط مختلف استان، وضعیت سلامت بیماران بستری و بهبودیافته، روند ارائه خدمات به بیماران و موارد مشکوک در مراکز درمانی و آمار نمونه گیری های تشخیصی در بیمارستان استان در 24 ساعت گذشته پرداخت. .

وضعیت وخیم 10 بیمار مبتلا به بیماری عروق کرونر در بخش های آی سی یو بیمارستان های فارس

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در اطلاعیه ای آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان فارس از آغاز شیوع تا امروز چهارشنبه 4 خرداد 1401 را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون 2 میلیون و 148 هزار و 131 آزمایش تشخیص مولکولی و آزمایش سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده و با بررسی نمونه ها، 628 هزار و 548 بیمار مثبت شناسایی شده اند.

از مجموع آزمایش‌های انجام‌شده از زمان شروع شیوع، 1760366 مورد تست‌های تشخیص مولکولی بود که از این تعداد 517691 بیمار مثبت شناسایی شدند، آزمایش سریع انجام شد و 110857 بیمار مثبت شناسایی شدند.

با پذیرش 37 بیمار جدید در 24 ساعت گذشته، هم اکنون 111 بیمار مثبت و مشکوک با علائم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 10 بیمار به دلیل وخامت حال فیزیک در بخش های آی سی یو تحت مراقبت های ویژه قرار دارند.

خوشبختانه در 24 ساعت گذشته هیچ مورد جدیدی از کوید 19 در فارس گزارش نشده است و مجموع تلفات کوید 19 از ابتدای شیوع تاکنون 8036 نفر است.

همچنین از زمان شیوع این بیماری تاکنون 620 هزار و 287 نفر از هموطنان مبتلا به کووید 19 بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده و یا از انزوا خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع دوزهای تزریقی واکسن کراون در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دوز به هشت میلیون و 80 هزار و 301 دوز رسیده است که از این میزان سه میلیون و 417 هزار و 602 دوز 3,123,186 دوز از دوز دوم و 1,593,513 دوز از دوز سوم بود.

دیدگاهتان را بنویسید