رشد آهسته دو اقتصاد بزرگ اروپایی



انتظار می‌رود بازارهای سهام اروپا با کندی بازگشایی شوند، زیرا سرمایه‌گذاران همچنان نگران کند شدن رشد جهانی هستند و بانک‌های مرکزی سیاست‌های پولی خود را برای مقابله با تورم افزایش می‌دهند.

به گزارش ایسنا، قرارداد دکس آلمان 0.6 درصد، آتی فرانسه کک 40 1 درصد و قرارداد آتی FTSE 100 در بریتانیا 0.7 درصد کاهش یافت.

پس از اینکه فدرال رزرو نرخ های بهره را 50 واحد پایه افزایش داد و در ماه های آینده شاهد افزایش جدیدی شبیه به وال استریت در ماه های آینده بود، سهام اروپایی هفته گذشته کاهش یافتند، به طوری که دکس، کک 40 و FTSE 100 حدود 2 درصد کاهش یافتند.

بانک مرکزی انگلیس برای چهارمین جلسه متوالی نرخ بهره را افزایش داد و سیاستگذاران بانک مرکزی اروپا مذاکرات آزادتری را در مورد افزایش نرخ بهره، احتمالاً از ماه جولای، آغاز کرده اند.

روبرت هولزمن، رئیس بانک مرکزی اتریش گفته است که بانک مرکزی اروپا باید در سال جاری سه بار نرخ بهره را برای مبارزه با تورم افزایش دهد.

این هفته شاهد انتشار شاخص احساسات آلمان (ZEW) و داده های اولیه تولید ناخالص داخلی بریتانیا برای سه ماهه اول هستیم و احتمالاً نشان دهنده کاهش رشد در دو اقتصاد بزرگ اروپایی است.

اولین داده های چین در روز دوشنبه نشان داد که صادرات چین در آوریل تک رقمی شده است، یعنی 3.9 درصد بیشتر از سال قبل از 14.7 درصد در ماه مارس، که پایین ترین سطح از ژوئن است. سال 2020 بوده است.

قیمت نفت در روز دوشنبه تا حد زیادی ثابت ماند و تمرکز بر مذاکرات در اتحادیه اروپا در مورد تحریم نفت روسیه است که احتمالاً بر عرضه جهانی تأثیر بیشتری خواهد گذاشت.

دولت‌های اتحادیه اروپا بعداً امروز دوباره تشکیل جلسه خواهند داد تا درباره چگونگی اطمینان از اینکه کشورهایی که بیشتر به انرژی روسیه وابسته هستند، مانند مجارستان، اسلواکی و جمهوری چک، بدون خط ساحلی، می‌توانند با پیشنهاد ممنوعیت نفت روسیه مقابله کنند، بحث خواهند کرد. این پیشنهاد مستلزم رای وحدت رویه اعضای اتحادیه اروپا است.

در آخر هفته، گروهی متشکل از هفت کشور بزرگ صنعتی با ممنوعیت مشابهی بر واردات نفت روسیه موافقت کردند.

با این حال، هنوز نگرانی‌هایی در مورد تقاضای جهانی نفت وجود دارد، به‌ویژه با محدودیت‌های مداوم چین در مورد Quaid. عربستان سعودی، بزرگترین صادرکننده نفت جهان، روز یکشنبه قیمت نفت خام آسیایی و اروپایی را برای ماه ژوئن کاهش داد.

معاملات آتی نفت خام آمریکا 0.4 درصد کاهش یافت و به 109.30 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که برنت 0.4 درصد کاهش یافت و به 112.00 دلار در هر بشکه رسید. هر دو شاخص در هفته گذشته برای دومین هفته متوالی حدود 4 درصد افزایش یافتند.

علاوه بر این، معاملات آتی طلا با 0.6 درصد کاهش به 1870.75 دلار در هر اونس رسید، در حالی که دلار/یورو 0.4 درصد کاهش یافت و به 1.0512 دلار رسید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید