مارک زاکربرگ هدست جدید متا واقعیت مجازی خود را در ویدئویی جدید به نمایش گذاشت


مارک زاکربرگ دیروز، او ویدیوی جدیدی را در صفحه فیس بوک خود منتشر کرد تا جزئیات بیشتری در مورد هدست واقعیت مجازی متا بالا ارائه کند. ظاهر ویدیوی زاکربرگ از هدست‌های واقعیت مجازی جدید تار است، اما نمایشی از تجربه واقعیت افزوده هدفون ارائه می‌دهد. به گفته TechCrunch، هدست های واقعیت مجازی در حال حاضر نام خاصی ندارند، بلکه یک نام رمز دارند. پروژه کامبریا استفاده می کند.

در ویدئویی که زاکربرگ منتشر کرده است، می بینیم که دوربین های رنگی هدفون، متاکیپ های مجازی را در تصویر دنیای واقعی ایجاد می کنند. متا می گوید که انتظار دارد هدفون های Project Cambria برای مقاصدی غیر از تجربه بازی استفاده شود. آنچه در ویدیوی زاکربرگ می بینیم یک تجربه واقعیت مجازی به نام است The World Beyond بیشتر شبیه یک بازی است.

هدفون 299 دلاری Quest 2 Meta دارای دوربین هایی مشابه هدفون های جدید است، اما فقط تصاویر سیاه و سفید می گیرد، در حالی که سنسورهای Cambria نیز تصاویر رنگی را ثبت می کنند. هدست جدید Meta همچنین مجهز به حسگر عمق است که به لطف آن می تواند عناصر مجازی را با دقت بیشتری در یک تصویر واقعی نمایش دهد.

مقالات مرتبط:

در حال حاضر سوالات زیادی در مورد هدست های واقعیت مجازی Cambria وجود دارد. متا اشاره می کند که ما با یک هدست “بالا” طرف هستیم، به این معنی که احتمالاً قیمت بالایی را شاهد خواهیم بود. متا محصولات واقعیت مجازی خود را با ضرر زیادی فروخته است. این شرکت به رهبری مارک زاکربرگ توجه ویژه ای به Metaws دارد و هدست های VR نقش مهمی در این زمینه دارند.

رسانه ها اخیرا ادعا کرده اند که هدفون جدید متا 799 دلار قیمت دارد، اما شخصی به نمایندگی از متا در پاسخ گفت که قیمت هدفون به طور قابل توجهی بالاتر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید