7 دلیل که چرا اینقدر خوب بودن می تواند برای شما مضر باشد


در اینجا 10 دلیل وجود دارد که چرا اینقدر خوب بودن می تواند به شما آسیب برساند:

1. مردم سعی می کنند از شما سوء استفاده کنند

یک فرد خوب می تواند در شرایط مناسب مانند نسیم خنک باشد، اما در شرایط نامناسب می تواند توجه منفی را به خود جلب کند.

خوب بودن می تواند مانعی در محیط های رقابتی مانند محل کار و مدرسه باشد، به خصوص اگر فکر می کنید طرف مقابل نیز به همان اندازه محترم است. افرادی که به دنبال برتری بر دیگران هستند و همیشه می خواهند اول باشند، اغلب افراد خوب را نابود می کنند و آنها را خرد می کنند. البته، می توانید با شناخت محیط اطراف خود و اطمینان از تعیین محدودیت ها، از این وضعیت جلوگیری کنید. خوب است که مؤدب، مؤدب و حرفه ای باشید، به شرطی که مطمئن شوید که همه منافع شما تضمین شده است.

    مهربانی و محبت بیش از حد، شر بسیار، مهربانی بیش از حد

خوب بودن بیش از حد می تواند مانعی در محیط های رقابتی مانند محل کار و مدرسه باشد

2. ممکن است مردم به شما یا محدودیت های شما احترام نگذارند

وقتی دیگران را در اولویت قرار می دهید و بیشتر از خودتان به آنها احترام می گذارید، دیگران یاد می گیرند که به شما احترام نگذارند.

مردم معمولاً محدودیت‌های شما را با فشار دادن می‌آزمند تا ببینند تا چه حد می‌توانند در فضای شما پیش بروند، تا اینکه در نهایت تصمیم می‌گیرید آنها را به عقب برگردانید تا از سوء استفاده جلوگیری کنید. اغلب از آنها می شنوید که واقعاً آنها را اشتباه متوجه شده اید و به آنها همانطور که ارائه شده اند یا انگار که آنها فقط شوخی می کنند به آنها نگفته اید.

این یک رویکرد بزدلانه رایج است که چیزهای زیادی را در مورد شخصی که با او در ارتباط هستید آشکار می کند. به یاد داشته باشید که یک سوء تفاهم واقعی شامل عذرخواهی و تلاش برای اصلاح رفتار است.

3. مردم هرگز سعی نمی کنند نیازهای شما را برآورده کنند

متأسفانه اکثر مردم دنیای امروزی موجوداتی خودمحور هستند که تنها بر اساس احساسات و دیدگاه های خود حرکت می کنند.

برخی از افراد ممکن است به نیازهای دیگران اهمیتی ندهند و با آنها همدلی نکنند، فقط به این دلیل است که ممکن است واقعاً نسبت به رفتار آنها بی تفاوت باشند یا اصلاً اهمیتی ندهند.

4. ممکن است فراموش کنید که به اندازه کافی با خودتان خوب رفتار کنید

افرادی هستند که تمام انرژی خود را صرف مهربانی و مهربانی با دیگران می کنند و زیاد به خود توجه نمی کنند. زندگی همیشه آشفته و پر از فراز و نشیب است، بنابراین همیشه فراز و نشیب وجود خواهد داشت.

در حال حاضر دور شدن از مشکلات دیگران بسیار آسان است، اما یک روز به اطراف نگاه می کنید و می بینید که سال ها بدون هیچ پیشرفت قابل توجهی در مشکلات شما می گذرد که به شما اجازه می دهد آرامش و شادی پیدا کنید. پس با همه خوب رفتار کن، اما نه آنقدر که خودت را فراموش کنی و تمام وقتت را با دیگران بگذرانی.

اثرات منفی خوب بودن با خود، سوء استفاده بیش از حد مردم از مهربانی، بیش از حد خوب بودن و بیش از حد دوست داشتنی بودن

با همه خوب رفتار کن، اما نه آنقدر که خودت را فراموش کنی

5. مردم با شک و تردید به شما نگاه خواهند کرد

این غیرمعمول نیست که مردم رفتارهای مشکوک را غیر قابل توجیه ببینند.

همچنین ممکن است مردم فکر کنند که شما مشکلی دارید و سعی می کنید برای سوء استفاده از آنها یا پنهان کردن انگیزه ای خوب رفتار کنید، به خاطر داشته باشید که ممکن است این نوع واکنش را تجربه کنید و آماده باشید که زودتر با آن مقابله کنید.

دیدگاهتان را بنویسید