متا گزارش مالی سه ماهه اول خود را منتشر کرد. ضرر 2.9 میلیارد دلاری متاوارز


شرکت متا (فیسبوک سابق) در سه ماهه اول سال 2022 27.9 میلیارد دلار درآمد منتشر کرد، اما به نظر می رسد که عملکرد بخش متمرکز Metavars Reality Labs نسبت به سال قبل زیان بیشتری داشته است.

طبق این گزارش، بخش Reality Labs (که در آن زمان در فیس بوک با نام Oculus شناخته می شد) پول زیادی را صرف توسعه واقعیت مجازی و محصولات مرتبط با متا کرد و در اوایل فصل 2022 ضرر کرد. 2.9 میلیارد دلار شما در این شرکت ثبت نام کرده اید. در مقایسه، این صنعت در مدت مشابه سال گذشته 1.8 میلیارد دلار از دست داد که 61 درصد افزایش داشت.

متا

با این حال، با فروش اقلامی مانند هدست واقعیت مجازی در سه ماهه اول سال جاری، درآمد آزمایشگاه های واقعیت به طور کلی بیشتر از حد انتظار بود. درآمد 695 میلیون دلاری دارد.

در مجموع، متا در سه ماهه اول سال 2022 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 27.9 میلیارد دلار درآمد کسب کرد. 6.9 درصد افزایش یافته است. به نظر می رسد گزارش درآمد متا نیز با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است، زیرا قیمت سهام متا در ساعاتی پس از جلسه در بازار 18 درصد افزایش یافت.

انتظار از دست دادن بخش متای Reality Tabs را داشته باشید

متا

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، به سرمایه گذاران گفت که انتظار کلی ضرر در این بخش وجود دارد، زیرا آزمایشگاه های واقعیت هنوز در حال تحقیق و توسعه بسیاری از محصولات نرم افزاری و سخت افزاری مانند پروژه کامبریا هستند. او توضیح می دهد:

می دانم که ساخت آن گران است، زیرا قبلاً ساخته نشده است. همچنین یک مدل جدید برای محاسبات اجتماعی و ارتباطات است. امیدواریم در این فضا از نظر درآمدزایی بهتر باشیم.»

بر اساس گزارش های مالی منتشر شده در اوایل سال جاری، این بخش در سال 2021 حدود 10 میلیارد دلار از دست داده است که حدود 4 میلیارد دلار آن مربوط به هزینه های پرسنل و تحقیق و توسعه بوده است.

تعداد کل کارکنان متا نیز دقیق است 77805 ن تا 31 مارس اعلام شد که نسبت به سال گذشته 28 درصد افزایش داشته است.

متا اخیراً اعلام کرده است که اولین فروشگاه سخت افزاری خود را در دفتر مرکزی خود در بورلینگهام، کالیفرنیا در 19 می راه اندازی خواهد کرد تا تلفن های ویدئویی پورتال Quest و هدست های واقعیت مجازی را بفروشد.

دیدگاهتان را بنویسید