به دنبال گسترش فعالیت های فرهنگی و رسانه ای با قطر هستیم – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرحمن بن حمد بن جاسم بن حمد آل ثانی وزیر فرهنگ قطر روز پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت از سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بازدید کرد.

در این بازدید محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ یاسر احمدوند، رئیس سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران؛ وزیر فرهنگ قطر هم از میانی است بین المللی و غرفه قطر که مهمان ویژه نمایشگاه کتاب است و همچنین غرفه عمان اعطا کردن کسانی که کتاب های ترجمه شده به زبان های دیگر را نیز می فروشند، از برخی مؤسسات انتشاراتی عمومی نیز بازدید کردند.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران درباره حضور امیر قطر در هفته گذشته و نمایشگاه کتاب و حضور رئیس جمهور در قطر گفت: ما در قطر تفاهم نامه ای داریم. همکاری های دو کشور امضا کردیم که همکاری بسیار خوبی است. این سفر نیز مقدمه ای برای اجرای این تفاهم نامه بود.

وی با اشاره به سفر هفته آینده خود به قطر افزود: در آنجا برنامه هایی را برای جام جهانی فوتبال تدارک دیده ایم که از جمله آن برنامه های فرهنگی و رسانه ای است و دولت قطر از جمهوری اسلامی می خواهد که در بحث جشن جام جهانی کمک کند. ، این رویداد یکی از آنهاست گذراندن این مهم است و انتظار می رود چند میلیون نفر در کوتاه ترین زمان وارد قطر شوند. ما نیز در حال تلاش برای حمایت از این امر در منطقه هستیم. ما امروز بهترین روابط را با قطر داریم و آنها را در عرصه فرهنگی و رسانه ای می خواهیم تکثیر ترك كردن.

اسماعیلی گفت: در حال حاضر بسیاری از دوستان و هنرمندان هنر، موسیقی و نقاشی ما می آیند و می روند. وزیر قطر نیز برای افزایش این روابط ابراز علاقه کرد و امیدوارم اتفاقات خوبی در این بحث رخ دهد. رها کردن. البته با دیگران کشورها از همین روابط فرهنگی پیروی می کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حضور لبنان در هفته گذشته گفت: در حال حاضر بازدید وزیر فرهنگ قطر از نمایشگاه؛ در روزها و هفته های آینده وزرای فرهنگ منطقه به تهران می آیند و با توجه به سیاست کلان دولت که بحث روابط با کشورهای همسایه است، تلاش خواهیم کرد ارتباطات را در حوزه فرهنگی گسترش دهیم.

اسماعیلی افزود: در باره ما درباره فعالیت بازار نشر بین قطر و ایران صحبتی نکرده‌ایم، اما این بحث در تفاهم‌نامه وجود دارد و بخش‌های تخصصی وزارتخانه آن را پیگیری می‌کنند. ضمنا رایزن فرهنگی جدید ما در قطر خواهد بود و تفاهم نامه را پیگیری خواهد کرد. .

وی در خصوص تمدید نمایشگاه کتاب به مناسبت روز اختتامیه نمایشگاه گفت: بحث تمدید نمایشگاه در حال مطرح شدن است اما مزیت مهم امسال جشن مجازی بوده است و این امکان وجود دارد که بخش مجازی را گسترش دهد. “چون در صورت تمدید فیزیکی موسسات مختلفی درگیر هستند. تصمیم نهایی گرفته نشده است، اما قصد داریم آن را به صورت حضوری یا مجازی گسترش دهیم که فرصت خرید کتاب را از دست داده اند. حضور در نمایشگاه

دیدگاهتان را بنویسید