“تجربه” به زودی به یک روند در صنعت گردشگری تبدیل خواهد شد


مدیر کل جاباما گفت “تجربه” محصول مستقل پلتفرم جاباما است و از تلاش این پلتفرم برای ایجاد روندی جدید در صنعت گردشگری کشور و حرکت به سمت توسعه اشتغال گردشگری محور برای شهرهای کوچک و روستاهای کشور خبر داد.

“تجربه”، آخرین محصول ارائه شده به کاربران این مکان پس از هتل و اقامت در جاباما می باشد. محصولی که قرار است عرضه و تقاضا را به دو صورت مختلف در صنعت گردشگری مدیریت کند.

محصول “تجربه” نزدیک به یک هفته است که در دسترس کاربران جاباما قرار گرفته است. نکته اما این است که جاباما این بار محصول آفلاین شناخته شده را به فضای آنلاین معرفی نکرده است. این بار محصولاتی به جاباما اضافه شده است که نیاز به ایجاد زیرساخت فرهنگی هم برای عرضه و هم برای تقاضا دارد. احمد ایزدپور با اشاره به اینکه هدف اصلی جاباما اقامت است، به دیجیاتو گفت: «تجربه در واقع یک بستر جدید دوطرفه است.

جاباما در راه شناخت «تجربه» به مهمان و میزبان

ایزدپور در پاسخ به سوال دیجیاتو مبنی بر اینکه قبلا محصولی با این ویژگی ها در جاباما وجود داشت، خاطرنشان کرد: در گذشته در جاباما وی گفت: البته روند عرضه محصول با توسعه دو گرایش متفاوت است. “در روزهای اولیه راه اندازی، “تجربه” با مشکلاتی که قبلاً در حوزه میزبانی وجود داشت همزمان بود، بنابراین از آنجایی که “تجربه” یک روند جدید است، باید به درستی در زمان عرضه و تقاضا به بازار عرضه شود.

مدیر عامل جاباما او گفت: “تجربه یک محصول کاملاً جدید است که از بازار آفلاین به بازار آنلاین مهاجرت نکرده است.” بنابراین تصمیم سیاست من تمرکز بر میزبانی بود.

به گفته وی، تجربه تور در زمان عرضه اولیه که مصادف با Crown Pandemic بود متوقف شد و اکنون این محصول با توجه بیشتر به جابا روانه بازار شده است.

تجربه، مکمل زنجیره ارزش سفر

ایزدپور در پاسخ به سوال دیجیاتو مبنی بر اینکه کاربران چگونه نسبت به محصول تجربه واکنش نشان می دهند، جزئیات بیشتری را در مورد محصول توضیح داد و گفت: «با این محصول روی تجربیات محلی در مقصد تمرکز کرده ایم.» زیاد درگیر رویدادهای روتین نیستیم. “

به گفته او این بار جاباما روی میزبان های بومی تمرکز می کند و موضوع فعالیت های عادی نیست.

او گفت: «افراد پس از رسیدن به مقصد، به ویژه در سفرهای بوم گردی، تجربه زیادی دارند.

چشم انداز “تجربه” صنعت گردشگری

مدیرعامل جاباما با اشاره به اینکه جاباما میزبان‌ها را توسط تیم متخصص برای این منظور شناسایی می‌کند، گفت: شهرهایی که بیشترین انتخاب را به عنوان مقصد برای کاربران جاباما داشته‌اند به عنوان شهرهای آزمایشی برای ارائه محصول «تجربه» انتخاب شده‌اند. باید توجه داشته باشید که سمت عرضه در حال شکل گیری است.

ایزدپور در پاسخ به این سوال که این فرآیند چگونه اجرا می شود، گفت: جاباما هاست های مجرب را شناسایی و آموزش می دهد و سپس آنها را توانمند می کند و قدم بعدی در این مسیر بردن مشتری به هاست است.

ایزدپور با تاکید بر اینکه «تجربه» به یک گرایش اجتماعی یا حتی یک گرایش در تجارت الکترونیک تبدیل خواهد شد، گفت: هدف ما در جاباما این است که متناسب با سفر و محل اقامت، پیشنهادی مناسب برای همه کسانی که سفر می کنند، ارائه دهیم.

نقش تقاضا در شکل دادن به “تجربه”

البته از آنجایی که این روند تا پیش از این در دسترس مسافران نبود و نزدیکترین آنها فقط به طبیعت گردی بود، جاباما باید نه تنها سمت عرضه بلکه سمت تقاضا را نیز تشکیل دهد. در واقع کاربران با محصولاتی مواجه خواهند شد که قبلا وجود نداشتند.

به گفته ایزدپور، یکی از نقاط سخت این پروژه این است که علاوه بر بخش عرضه، بخش تقاضا نیز باید توسعه یابد و همزمان ساخته شود. کاربران، مانند ارائه دهندگان درخواستی، گاهی اوقات حتی فکر نمی کنند که امکان معرفی یک موضوع و آزمایش آن در یک منطقه بومی وجود دارد.

مدیرعامل جاباما همچنین درباره پشتیبانی این پلتفرم از کاربران در طول سفر و مسئولیتی که جاباما در طول سفر حتی از نظر رضایتمندی بر عهده می گیرد، گفت: همه میزبانان “تجربه” قبل از ورود به پلت فرم استانداردها را طی کردند و همه مراحل قانونی را طی کردند. در جاباما هم تضمین های جدی برای میزبانی وجود دارد.»

وی با تاکید بر اینکه فضای پلت فرم فقط یک فضای بازار پلیس نیست، گفت: “این فقط امنیت نیست، بلکه استانداردها است.” “تمام تلاش جاباما این است که مردم پس از “تجربه” در مورد آن با شادی صحبت کنند.

مدیرعامل جاباما هم ارائه کنترل کیفیت و بررسی روند کاری هاست تجربه نیز قابل توجه است.

ایزدپور با بیان اینکه هر کسی می تواند در هر نقطه از کشور میزبان این تجربه باشد، گفت: این تجربه می تواند به روش های مختلف در محیط های کاری و مناطق مختلف ارائه شود. از چوپان تا زندگی عشایری، ماهیگیری و آشپزی تجربیاتی است که می توان ارائه و درخواست کرد.»

وی در خصوص قیمت “تجربه” با تاکید بر اینکه فرآیند قیمت گذاری بر عهده پلتفرم نیست، گفت: البته برای ایجاد امنیت برای درآمدزایی، به میزبان کمک می کنیم تا قیمت مناسبی ارائه دهد و معرفی کند. شاخص های مهمی در این زمینه بود.

تجربه و نفس تازه از صنعت گردشگری

با پایان یافتن همه‌گیری تاج در کشور و بازگشت موج سفر، امکان توسعه محصول «تجربه» قوی‌تر از زمانی است که با شیوع تاج و همه‌گیری آن، تا تمام سفرهای معمولی. متوقف شدند. اکنون انتظار می رود با تولید این محصول صنعت گردشگری احیا شود.

از آنجایی که همیشه یک محیط رقابتی بین پلتفرم ها در یک منطقه وجود داشته است، باید دید که آیا سایر پلت فرم های اجاره مسکن وارد این منطقه می شوند یا خیر. اما به هر حال این تجربه یک نفس تازه برای بخش گردشگری کشور است. پس باید منتظر ماند و دید مهمان و میزبان کمی بعد چگونه رفتار می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید