شرایط جدید اعطای وام ازدواج به بانک مسکن اعلام شد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بانک مسکن، فروغ برو آقایی با اشاره به شرایط اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج گفت: این تسهیلات به زوجینی که تاریخ ازدواج آنها بعد از 1/1/97 بوده و هنوز وام ازدواج دریافت نکرده اند، پرداخت می شود. متقاضیان نباید بیش از 50 سال سن داشته باشند.

وی افزود: سقف تاسیسات ذکر شده برای هر یک از متقاضیان مبلغ 120 میلیون تومان با بازپرداخت 10 ساله و برای زوج های زیر 25 سال وجه‌های زیر 23 سال 150 میلیون تومان.

رئیس اداره کل نظارت و ارزیابی اعتبارات بانک مسکن، هدف کرد: همچنین سقف تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای افراد مذکور در مفاد بند 50 قانون خدمات ایثارگران دو برابر می شود.

برو آقا در باره مراحل پرداخت تسهیلات ذکر شده: پس از ثبت نام متقاضیان در سامانه همسریابی بانک مرکزی و معرفی در بانک مسکن در نوبت با اولویت تاریخ بالا، دفتر تعیین و سپس پیامک اطلاع رسانی خواهد شد. . برای متقاضیان ارسال خواهد شد.

رئیس اداره کل نظارت و ارزیابی اعتبارات بانک مسکن ادامه داد: در صورت مراجعه متقاضی به شعبه و تکمیل مدارک مربوطه جهت تشکیل پرونده در مهلت تعیین شده در سامانه بانک مرکزی، پرداخت تسهیلات انجام می شود. به همان سرعتی که ممکن است مبلغ نصب به حساب متقاضی واریز خواهد شد.

وی تاکید کرد: اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج یکی از اولویت های اصلی بانک مسکن در پرداخت تسهیلات است و همواره مبلغ آن بالاتر از کارمزد اعلام شده از سوی بانک مرکزی است.

برو آقا یادآور شد: بانک مسکن در سال 1400 مبلغ 31 میلیارد ریال حدود دو برابر سهم اعلامی بانک مرکزی (16176 میلیون ریال) بابت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت کرد.

وی بیان کرد: این روند الف امسال همچنین ادامه یافته و با وجود اینکه بانک مرکزی تا به امروز سهمیه بانک ها را تعیین نکرده است، برای بیش از 3000 متقاضی شعبه تعیین شده و مراحل اعطای تسهیلات در حال انجام است.

دیدگاهتان را بنویسید