راه اندازی مرکز واکنش سریع سیار قاپی



به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم؛ مرحله شانزدهم طرح کاشف (مرحله اول این طرح در سال 1401) با هدف مبارزه با مجرمان حرفه ای و باندی، کلاهبرداران و قاچاقچیان کالا و مفسدان اقتصادی توسط پلیس اطلاعات اقتصادی و امنیت تهران بزرگ انجام شد.

به گفته سردار حسین رحیمی؛ فرمانده انتظامی تهران در این طرح 258 سارق حرفه ای و اغلب سابقه دار را که در قالب 60 باند فعالیت می کردند دستگیر کرد. از این تعداد 67 نفر سارق، سارق کیف، هدفون، محموله و تحت عنوان ماموران، 61 نفر سارق منازل، اماکن و مغازه ها، 56 نفر سارق خودرو، سارق خودرو و موتورسیکلت، 20 نفر نیز جعل و کلاهبردار بوده اند. و 33 نفر مجرم بودند، در قتل، سرقت مسلحانه، آدم ربایی و تجاوز جنسی دست داشتند و 21 فراری در ارتباط با این طرح دستگیر شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان تاکنون به 2 هزار و 87 فقره سرقت اعتراف کرده اند، به نمونه ای از باند منهدم شده اشاره کرد و تصریح کرد: باند خشن و بی رحم آدم ربایی در این طرح منهدم شد. در این مورد، پدر افغان به پلیس گفت که پسر 19 ساله اش برای کار به ایران آمده و ربوده شده و در مکانی ناشناس نگهداری می شود. آدم ربایان فیلم آدم ربایی را برای خانواده فرد ربوده شده ارسال کردند و خواستار 100 میلیون پول نقد شدند، آدم ربایان دستگیر و مرد ربوده شده به آغوش خانواده اش بازگردانده شد.

رحیمی افزود: در پرونده دیگری باند چهار نفره سارقان مسلح را دستگیر کردیم. این افراد تقریبا دو ماه پیش با پلیس درگیر شدند و دو پلیس را مجروح کردند و یکی از پلیس ها تا مرز شهادت پیش رفت که خوشبختانه نجات پیدا کرد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: اعضای این باند یک سرقت مسلحانه جدید را در دستور کار قرار داده بودند و مجبور به سرقت پنج کیلو طلا شدند که قبل از هر اقدامی اسلحه و حداکثر 50 فشنگ کشف می کنند. سوابق متعدد سرقت های مسلحانه چه در تهران و چه در شهرستان ها.

وی از شناسایی و انهدام باند سارقان موتورسیکلت و کشف 50 دستگاه موتورسیکلت مسروقه خبر داد.

این مقام انتظامی همچنین درباره دستاوردهای پلیس امنیت اقتصادی تهران در این طرح گفت: در این مرحله از طرح بیش از یک میلیارد و 600 میلیون قلم انواع کالای قاچاق توسط پلیس تهران اعم از لوازم، ادوات، ادوات و… وسایل الکترونیکی، پوشاک، سیگار و وسایل دیگر کشف شد.

رحیمی با تاکید بر اینکه مبارزه با انباشت یکی از اقدامات جدی پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ است، خاطرنشان کرد: در طرح مذکور در دو هفته گذشته 280 تن کالای احتکار شده شامل برنج، روغن، آرد، شکر و … و روغن موتور کشف، 43 دستگاه خودروی قاچاقچیان توقیف و 33 قاچاقچی بزرگ شناسایی و دستگیر شدند. همچنین ارزش کالای قاچاق از مرز 68 میلیارد تومان عبور می کند.

فرمانده پلیس تهران بزرگ با اشاره به تداوم طرح های پلیس برای دستگیری شبکه های مجازی و دلالان ارز، خاطرنشان کرد: در این مدت 16 نفر از این افراد دستگیر و مقادیر کلان و قابل توجهی و سکه های هم اکنون دلار، یورو، ترکیه دستگیر شدند. از این افراد ناهار لیر، استرالیایی و عراقی کشف شد.

وی با یادآوری برخی اقدامات ویژه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ یادآور شد: یکی از اقدامات ویژه ما بحث کمبود نیرو است که در پلیس آگاهی تهران بزرگ کار ویژه ای انجام می دهیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در خصوص طرح ویژه دیگری که توسط فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اجرا شده است، گفت: در اقدام اخیر و نزدیک پلیس 110 با نیروهای آگاهی، بلافاصله سرقت خودرو، اطلاعات سرقت خودرو به سامانه اطلاعاتی پلیس آگاهی اعلام شد. این امر می تواند سرعت برخورد پلیس با سارقان خودرو را افزایش دهد و اثرات بسیار خوبی داشته است.

رحیمی درباره فعالیت های مرکز واکنش سریع باغ قپان و سیار ژاپن گفت: این مرکز واکنش سریع دارای 100 تیم عملیاتی و در پلیس آگاهی شاپور فعال است که این 100 تیم عملیاتی به صورت نامحسوس در نقاط مختلف تهران فعال هستند. و با مرکز.” وجداناً ذکر شد؛ این تیم های عملیاتی به محض رسیدن کیف یا تلفن همراه و اطلاع مردم از طریق پلیس 110 به سرعت فعالیت خود را در نقاط مختلف کشور آغاز می کنند و فعالیت این مرکز نیز تاثیرات بسیار خوبی داشته است.

فرمانده انتظامی تهران به مبارزه جدی پلیس با سارقان اشاره کرد و گفت: از این نظر توانستیم 6 تا 8 درصد سرقت ها را کاهش دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید