نکاتی که باید در «دوستی های خانوادگی» در نظر داشت؛ اجازه ندهید کسی وارد خانه شما شود!


گوهر یسنا انزانی با تاکید بر اینکه زوجین نباید کسی را به عنوان دوست خانوادگی وارد خانه خود کنند، گفت: اولویت زوجین پس از ازدواج باید خود، همسر و سپس خانواده دیگران باشند. در واقع ابتدا باید پذیرایی دو نفر با همسر و سپس با خانواده در اولویت زوجین باشد و دوستان می توانند در آن مسیر با شریک زندگی خود باشند نه اولویت آنها برای تفریح.

این روانشناس معتقد است: زن و شوهر قبل از ازدواج ابتدا باید علایق خود را به اندازه کافی بدانند و بدانند که چه نوع صمیمیتی را می خواهند با همسر خود برقرار کنند و سعی کنند این نیاز و صمیمیت را با همسر خود از طریق همسر و بعد از خانواده بیان کنند.

وی صمیمیت را انواع روشنفکران (صحبت کردن در مورد افکار و عقاید خود)، روانشناختی (حرف زدن در مورد موضوعات مهم)، عاطفی (صحبت کردن درباره احساسات خود با دیگران)، معنوی (حرف زدن در مورد کارهای خوب)، زیبایی شناسی (صحبت کردن در مورد) توصیف کرد. هنر). و موسیقی)، اجتماعی و تفریحی (سینما رفتن و مسافرت)، زمانی (گذراندن وقت با یکدیگر) و فیزیکی و توضیح داد: اگر صمیمیت کافی در روابط زناشویی بین زوجین وجود نداشته باشد، مسیر روابط ماشین لباسشویی را باز کن زوج ها ابتدا باید بدانند که چه نوع صمیمیت از همسرشان می خواهند و همسرشان چه نوع صمیمیتی از آنها انتظار دارد و سپس سعی کنند نیازهای یکدیگر را برآورده کنند. به این ترتیب برای رسیدن به این صمیمیت ها با همسر خود وقت می گذارند و به اشتباه در دوستی های خانوادگی دنبال آن نمی گردند. این بدان معنا نیست که مجبور نیستیم با دوستان و خانواده با دوستان بیرون برویم، بلکه اولویت ما برای رفع نیازهایمان باید همسر و خانواده باشد.

به گفته این روانشناس، بیشتر افراد درونگرا به ارتباط و صمیمیت روحی، فکری و روانی کمتری نیاز دارند، در حالی که برونگراها اغلب به صمیمیت موقت، اجتماعی و تفریحی نیاز دارند و زوجین ابتدا باید بدانند که به چه نوع صمیمیت نیاز دارند و سایرین.

این روانشناس همچنین به زوج ها توصیه کرد که ابتدا احساسات خود را با همسر خود در میان بگذارند و در صورت داشتن خواسته ای به آنها بگویند تا بتوانید به نیازهای لازم و صمیمیت بین آنها دست پیدا کنید.

وی در ادامه با بیان اینکه دوستان خانواده باید با ما صادق و صمیمانه باشند و به رشد فردی و خانوادگی ما کمک کنند و در عین حال مرزهای رفتاری را رعایت کنند، تصریح کرد: به فکر هر فرد و علایق واقعی او باشید و تصمیم بگیرید که آیا می توانید با او به یک گردش خانوادگی بروید یا نه، دوستان خود را بدون ماسک در موقعیت های مختلف امتحان کنید تا به اصل آن پی ببرید و ویژگی های منفی آن را ببینید. بدون آگاهی کافی با دوستان وارد رابطه صمیمی نشوید. شما نباید اطلاعات شخصی خود را با دوستان خانواده به اشتراک بگذارید و آنها را در هر زمان و تحت هیچ شرایط خانوادگی به خانه خود راه دهید، زیرا حسادت خانوادگی ممکن است باعث از هم گسیختگی خانواده ها شود.

به گزارش انزانی، بسیاری از افراد مبتلا به اختلال شخصیت یکدیگر را جز از طریق تست های روانشناسی و مراجعه به روانشناس نمی شناسند، بنابراین بارها اتفاق افتاده است که زوجین با این افراد وارد روابط دوستانه و رفت و آمدهای خانوادگی شده و در نهایت هان را از دست داده اند. در انتخاب دوستان خانوادگی باید دقت بیشتری داشته باشید.

وی با یادآوری اهمیت مرزبندی در روابط خانوادگی، افزود: به عنوان مثال فردی که دارای اختلال شخصیت ضداجتماعی است ممکن است در دوستی های خانوادگی دست به فعالیت های غیرعادی مانند روابط خارج از ازدواج یا مصرف مواد بزند. بنابراین در دوستی ها و رفت و آمدهای خانوادگی باید مراقب باشیم که این افراد دارای اختلال شخصیت وارد خانه نشوند و در صورت لزوم از مشاوره روانشناسان برای شناخت بهتر افراد استفاده کنیم.

انزانی در ادامه گفت: زوجین باید دوستان خانوادگی خود را بر اساس خط قرمزهای خانوادگی خود با در نظر گرفتن و رعایت این اصل در روابط خود با دوستان انتخاب کنند. از این نظر، زوجین باید اصول سفر خود را بدانند و هدف از برقراری ارتباط دوستانه با افراد را بدانند.

انزانی همچنین کاهش سطح «صمیمیت» زوجین را یکی از عوامل منتهی به روابط زناشویی به سمت «طلاق عاطفی» دانست و خاطرنشان کرد: در این شرایط زوجین بدون احساسات، تمایلات، تمایلات و عواطف بین خود هستند. ، زیر یک سقف با هم زندگی می کنند و زندگی مشترک بدون هیچ تفریح ​​و هدفی برای دو نفر ادامه دارد. کاهش ارتباط کلامی بین زوجین، پایین بودن سواد عاطفی، کاهش صمیمیت و سرگرمی بین زوجین، همگی به طلاق عاطفی کمک می کنند و می توانند کیفیت روابط فردی، خانوادگی، جسمی، رضایت از زندگی و زندگی با فرزندان را کاهش دهند. بنابراین میزان صمیمیت بین زوجین باید جدی گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید